Hej allesammans!

Wow, det var ett tag sedan jag tittade in här på bloggen. Det var nog allt dags att ta tag
i bloggandet igen!

Sedan sist har jag kommit in på Volvosteget i Skövde! För er som inte vet vad det innebär
så är det en betald yrkesutbildning där man varvar teori och praktik. Praktiken gör vi på
Volvo i Skövde. Jag är för tillf'ället montör på komponentverkstaden men vi kommer byta
avdelningar två gånger till innan året är slut.

Vi har även flyttat in i huset jag tidigare skrivit om i bloggen! Det känns jätte skönt att ha
något större än vår 2:a till lägenhet! Jag längtar till våren då jag äntligen kan börja påta i trädgården!

För tillfället är det julledighet som gäller. Julafton spenderade vi tillsammans med min släkt och familj.
Vi åt gott, öppnade julklappar och umgicks! Juldagen spenderades sedan tillsammans med sambons
släkt och familj. Samma saker stod på schemat där. Julen har varit fantastisk trots att det inte blev
en efterlängtad vit jul. Julklapparna blev jag jätte glad för! Vi fick presentkort på IKEA, presentkort på
iems, juicemaskin till att göra färskpressad juice! (MUMS!). En välbehövlig borrmaskin fick flytta in i
verktygssamlingen, en ljusstake, spel, ugnsformar, kak-set och en efterlängtad sodastream var det
som fanns i våra inslagna klappar under granen! Wiiihoo vad nöjd jag är!

Imorgon är det redan nyår! Och jag som tycker att det känns som om det var igår ledigheten började!
Imorgon bär det av till Göteborg med goda vänner för att fira in det nya året på Radisson Blu Riverside.
Det ska njutas i relaxen och ätas en förhoppningsvis underbart god fyra-rätters som består av:

Meny:

Oxcarpaccio med friterat ostron och syrade grönsaker, röd currydressing,
koriander samt rostad kokos.


Hummersoppa med råstekt hummer, äpple och ingefära.

Helstekt hjortrygg med glaserad pärllök och frasig getost samt
palsternackspuré och viltsky.


Lemoncurd cake med vitchoklad och champagnesorbet.


Restaurangen vi äter på heter Cuckoo's Nest och är prisbelönt för sin annorlunda men
häftiga och inspirerande inredning! Jag ser fram emot morgondagen enormt!






 
 





Kommentarer
Sofia

Gott nytt år! ★

2013-12-31 @ 18:31:50
URL: http://lovejournal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0